Centrum Plaza, TSE Sertifikalı Sağlıklı ve Güvenli İşyeri Bilgilendirmesi

En önemli önceliğimiz, Centrum’luların sağlığı ve güvenliği. Salgın ve bulaşıcı hastalıklara karşı uyguladığımız tedbirlere dikkat ve özenle uymayı; sağlığımız ve sevdiklerimiz için kendimize dikkat etmeyi lütfen unutmayalım…

Yaşayan Ofisler’de Aldığımız Önlemleri Bilmek İster misiniz?

İş Sağlığı ve Güvenliği:

  • İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında “Salgın Risk Değerlendirme Çalışması” ve “Acil Durum Eylem Planı” hazırlanmıştır.
  • İş Yeri hekimi tarafından tüm Centrum hizmet birimlerinde görevli personellere bilgilendirme eğitimi verilmiştir.
  • Güncel gelişmeler kapsamında personel bilgilendirmelerine devam edilmektedir.

Plazaya Girişler:

  • Salgın ve bulaşıcı hastalık durumunda, plaza girişinde bulunan termal kamera ile; çalışanlar, ziyaretçiler ve tedarikçilerin maskeleri ve vücut ısıları kontrol edilmektedir.
  • Maske kullanmayan çalışanların, ziyaretçilerin ve tedarikçilerin plazaya girişine izin verilmeyecektir.
  • Plaza girişi, kat holleri ve muhtelif alanlara el dezenfektanları yerleştirilmiştir. Çalışanlar, ziyaretçiler ve tedarikçiler plaza girişinde el dezenfektanı kullanmalıdır.
  • Plaza girişinde bulunan turnikeler saatte bir periyodik olarak dezenfekte edilmektedir.
  • Ziyaretçiler “Ziyaretçi Beyan Formu” doldurmadan ve güncel ”HES Kodlarını” göstermeden giriş yapamayacaktır.
  • Ana giriş kapısı ve otopark girişleri olmak üzere tüm kapılar otomatik kayar kapı olarak yenilenmiştir.

Havalandırma / İklimlendirme:

  • Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yayımlamış olduğu kılavuzda belirtildiği üzere, karışım santralli havalandırma sistemleri, COVID-19 salgını sürecinde geri dönüş damperleri kapatılarak %100 taze hava ile çalışacak şekilde ayarlanmıştır. Ofis geri dönüş havası hiçbir şekilde taze hava ile karışmadan egzoz sistemi ile dışarı atılmaktadır.
  • Fan-coil, klima, VRF vb. iç hava ile çalışan ısıtma / soğutma sistemlerinin 7/24 çalışır durumda olması sağlanmalıdır.
  • Taze hava ve egzoz sistemleri mesai saatlerinden yaklaşık 2 saat önce devreye girecek şekilde zamanlanmıştır.
  • Havalandırma sistemlerinin filtre bakımları yapılmış olup, altı ayda bir olan periyotları ayda bir olacak şekilde planlanmıştır. Filtre temizlikleri kimyasal ve dezenfektanlarla yapılmaktadır.
  • Fan-coil sistemi ile ısıtma ve soğutma yapılan ofislerde fan-coil bakımlarının üç ayda bir yapılması gerekmektedir. Bu kapsamda takiplerimizi artırmış bulunmaktayız.

Ortak Alanlar (Kat Holleri, WC, Asansörler vb.)

  • Bilgilendirme ekranları ve panolarda; Sağlık Bakanlığı ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın güncel broşür ve afişleri yayımlanmaktadır.
  • Tüm ofis kapıları otomatik kayar kapı olarak yenilenmiştir.
  • Ortak alanlarda, (kat holleri, otoparklar, asansör, açık alanlar, kafe-restoranlar, tuvalet vb.) çalışanlar, ziyaretçiler ve tedarikçiler sosyal mesafeyi koruyacak, uyarı ikaz ve işaretlerine riayet edecektir.
  • Asansörlerin mümkün olduğunca kullanılmaması tavsiye edilir. Asansörlerin kullanımı, sosyal mesafe kuralına uygun olarak 4 kişi ile sınırlandırılmıştır.
  • Ortak alan tuvaletlerinde aynı anda kullanım sayısı 3 kişiyle sınırlandırılmıştır.
  • Tüm tuvaletlerde musluklar fotoselli olarak yenilenmiş; ana giriş kapıları ekarte edilerek el teması en aza indirgenmiştir.
  • İbadethane ve Süt Sağma Odası, aksi bir yasal yönlendirme gelmediği sürece kapalı tutulacaktır.

Temizlik ve Hijyen:

  • Ortak alanlar, asansörler ve tuvaletlerde virüs ve bakterilere karşı hijyenik dezenfektan ve temizlik maddeleri kullanılmaktadır. Periyodik olarak MSDS formları kontrol edilmektedir.
  • Ortak alanlar ve asansörlerde soğuk sisleme yöntemi ile dezenfeksiyon uygulaması yapılmaktadır.
  • Ortak alanlarda, temas noktalarının (tırabzanlar, kapı kolları, asansör düğmeleri vb.) temizlik ve dezenfeksiyon periyotları sıklaştırılmıştır.
  • Ziyaretçi kartları her kullanım sonunda dezenfekte edilerek yeniden kullanıma sunulmaktadır.
  • Kullanılmış maske, kağıt mendil ve eldivenler “Maske-Eldiven Atık Kutusuna” atılmalıdır.

Kargo / Kurye / Tedarikçiler

  • Kargo çalışanları ve kuryeler katlara alınmayacak olup, kargo ve paketler plaza yönetimi tarafından -2. katta belirlenen alana bırakılacak ya da firma çalışanları tarafından bu alandan teslim alınacaktır.
  • Şahsi kargoların pandemi süresince işyeri adresine teslim edilmemesi gerekmektedir.
  • Tedarikçi, mal ve hizmet sağlayıcıları, bakım-onarım-tadilat görevlileri gibi işletmeye kabulü zorunlu firma çalışanlarının bilgileri plaza yönetimi ile önceden paylaşılacaktır.
  • İçme suyu tedarikleri hafta içi 19:00 itibari ile ya da cumartesi günleri 09:00 – 15:00 arasında yapılabilecektir.

Restoranlar:

  • Plazamızda hizmet veren restoranlar, ilgili bakanlıklar tarafından belirlenen COVID-19 yönetmelikleri kapsamında hizmet vermektedir.
  • Restoranlarda yemek alımı sırasında sosyal mesafeyi sağlamak için yer işaretlerine uyulmalıdır.
  • Restoranlarda sandalye sayıları %50 azaltılarak çapraz konumlandırma ile sosyal mesafe koşulları sağlanmıştır. Sandalyelerin yerleri hiçbir koşulda değiştirilmemelidir.
  • Restoranlarda yoğunluk oluşmaması ve sosyal mesafenin korunması için yemek saatleri düzenlenmiştir.
  • Servis ekipmanları tek kullanımlık ve paketlenmiş olarak sunulmaktadır.
  • Yemekler ve salatalar paketlenmiş olarak servis edilmektedir.
  • Restoran girişlerinde el dezenfektanı bulunmaktadır.

Toplantı Salonları:

  • Toplantı salonları belirlenen sayıda katılımcı ile kullanılmalı, katılımcılardan herhangi birisinde belirti olması halinde veya kendilerini iyi hissetmedikleri takdirde toplantıya katılmamaları gerektiği söylenmelidir.
  • Etkinlikteki tüm organizatörlerin, katılımcıların, hazır yemek servislerinin (mümkünse kumanya tipi) ve ziyaretçilerin iletişim bilgileri ve seyahat ve sağlık anketi yapılıp kayıt altına alınacaktır.
  • Herhangi bir katılımcı şüpheli bir bulaşıcı hastalığa yakalanırsa, ayrıntılarının halk sağlığı yetkilileri ile paylaşılacağı açıkça belirtilerek, eğer bunu kabul etmezlerse, etkinliğe veya toplantıya katılımları engellenecektir.
  • Toplantılarda çay-kahve ve açık yiyecek-içecek ikramı yapılmayacaktır.
  • El dezenfektan cihazları toplantı salonlarına herkes tarafından kolaylıkla görülebilecek ve kullanılabilecek şekilde yerleştirilmiştir.
  • Toplantı süresince sosyal mesafe kuralı gözetilmelidir.
  • Toplantı veya etkinliğe katılmış olan biri şüpheli COVID-19 vakası olarak izole edilmişse, Centrum Yönetimine bilgi verilecektir.

Oto Yıkama / Vale:

  • Vale görevlileri pandemi sürecinde araç kullanmayacaklardır. Parklanma için Vale görevlilerinin gösterdiği yerler kullanılabilir.
  • Oto yıkama hizmeti devam edecektir. Her yıkama sonunda aracın içi soğuk sisleme yöntemi ile dezenfekte edilecektir.

Şüpheli Durumlar:

  • Plaza girişinde ateşi ölçülen ve hastalık şüphesi bulunan çalışan maske takarak işyeri hekimine gitmeli ve muayenesi yapılarak şüpheli COVID-19 durumu bulunduğu takdirde etkilenen kişi diğer çalışanlardan izole edilerek daha önceden belirlenen karantina alanında bekletilecektir. Akabinde, Sağlık Bakanlığı’nın ilgili sağlık kuruluşu ile iletişime geçilerek sevki sağlanılacaktır.
  • Ateşi 37,8° ‘den yüksek olan ziyaretçi ve tedarikçiler plaza içerisine alınmayacak, bilgilendirme yapılarak sağlık kuruluşu ile iletişime geçmesi tavsiye edilecektir.
  • Yurtiçi seyahatten dönen çalışanlar sağlık kontrolünden geçirilmeden işbaşı yapmaları engellenmeli ve çalışma süresince sağlık durumları gözlemlenmelidir.
  • Yurt dışından dönen çalışanlar işe gelmekten kaçınmalı ve Sağlık Bakanlığı’nın 14 Gün Kuralına uymalıdır.
  • Temasta bulunulan aile, arkadaş, akraba vb. gibi yakınlarında Covid-19 tespit edilen çalışan sağlık kuruluşuna başvurmalı ve Sağlık Bakanlığı’nın 14 Gün Kuralına uymalıdır.
  • Covid 19 şüphesi var ise bu kişi ile temas eden işyeri çalışanları belirlenmeli, çalışan ile temas etmiş kişilerin iletişim bilgileri kayıt altına alınmalı, İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü’nün yönlendirmesine göre hareket edilmelidir.
  • Enfekte olduğu doğrulanmış çalışanın işyerinden ayrılmadan önce çalıştığı ve temas ettiği alanlar tespit edilip dezenfekte edilecektir.

Koronavirüs Bilgi ve Takip İçin Linkler:

Precautions We Take For COVID-19

Our top priority is the health of our dear Centrum members and our colleagues. Therefore, please do not forget to follow the precautions we take against the coronavirus carefully and meticulously, to take care of ourselves for our health and loved ones.

Precautions We Take at Living Offices

Occupational Health and Safety:

  • “COVID-19 Risk Assessment Study” and “Emergency Action Plan” have been prepared within the scope of Occupational Health and Safety.
  • The workplace doctor has provided COVID-19 information training to the employees working in all Centrum service units.
  • Based on the current developments, information sharing with the employees continues.

Entrance to the Plaza:

  • At the entrance to the Plaza, body temperature is monitored for employees, visitors, and vendors via a contact-free thermometer.
  • Employees, visitors, and vendors who do not wear masks can not access the plaza.
  • Hand sanitizers are placed in the entrance to the plaza, floor halls, and various locations.
  • At the entrance to the plaza, employees, visitors, and vendors can use a hand sanitizer.
  • The Plaza entrance turnstile systems are “contact-free”, and these turnstiles are disinfected regularly in every hour.
  • Visitors cannot enter without completing the “Visitor Declaration Form.”

Ventilation / Air Conditioning:

  • As described in the guideline issued by the Ministry of Environment and Urbanization, ventilation systems with mixing chambers were modified during the COVID-19 outbreak in order to work with 100% fresh air by closing the return dampers. The office’s return air is discharged with the exhaust system, without any fresh air mixing.
  • The heating/cooling systems working with indoor air such as Fan-coil, air conditioner, VRF, etc. should be ensured as working 24/7.
  • The arrangements carried out to activate fresh air and exhaust systems approximately 2 hours before working hours.
  • Filter maintenance of the ventilation systems was carried out and the maintenance period was reorganized as once a month instead of every six months. The cleaning of filters is performed with chemicals and disinfectants.
  • Fan-coil maintenance in offices where heating and cooling are performed with a fan-coil system should be carried out quarterly. In this context, we have increased our follow-ups.

Common Areas (Floor Halls, WC, Elevators, etc.)

  • The current brochures and posters of the Ministry of Health and the Ministry of Family, Labor, and Social Services are displayed on information screens and boards.
  • In common areas (floor halls, car parks, elevators, open spaces, cafes-restaurants, toilets, etc.), employees, visitors, and vendors should maintain social distance and comply with warning notices and signs.
  • It is recommended that the elevators not be used as much as possible. As per the social distance rule, the usage of elevators is restricted to 4 people.
  • The number of simultaneous usage of toilets in public spaces is restricted to 3 people.
  • The place of worship and the lactation room shall be held closed unless the opposite legal guidance is provided.

Cleaning and Hygiene

  • Hygienic disinfectant and cleaning agents are used against viruses and bacteria in common areas, elevators, and toilets. MSDS forms are checked periodically.
  • Disinfection is applied in common areas and elevators by the cold fogging method.
  • In common areas, the cleaning and disinfection periods of the contact points (handrails, door handles, elevator buttons, etc.) have been carried out more frequently.
  • Visitor cards are disinfected after each use and provided for reuse.
  • Used masks, tissue paper, and gloves should be placed in the “Mask-Glove Waste Bin”.

Cargo / Courier / Vendors

  • Cargo employees and couriers will not be allowed to access to the floors, cargo and packages will be delivered to the area designated by the plaza management at the -2. floor, or will be collected by the company employees from this area.
  • Personal cargoes should not be delivered to the workplace address during the pandemic.
  • Information concerning company staff, such as vendors, goods and service providers, maintenance-repair-refurbishment personnel, who are required to be admitted into the company, should be shared with the management of the plaza in advance.
  • Drinking water supplies can be collected after 19:00 on weekdays or between 09:00 and 15:00 on Saturdays.

Restaurants

  • Floor signs should be followed to ensure social distance during ordering meals in restaurants.
  • Social distance rule is achieved by reducing the number of chairs in restaurants by 50% and placing them in cross positioning. The positions of the chairs should not be changed under any circumstances.
  • Mealtimes are arranged to avoid crowds in restaurants and maintain social distance. Employees are required to sit at the desks previously designated for their company.
  • Meal service equipment is provided as single-use and in packaged form.
  • Meals and salads are served as packaged.
  • There are hand sanitizers at the restaurant entrances.

Meeting Rooms

  • Meeting rooms should be used with a specified number of participants and everyone should be notified about not attending the meeting if any of the participants have symptoms or if they feel unwell.
  • Contact information of all organizers, exhibitors, catering services (lunch box type if possible), and visitors at the event will be taken, travel, and health surveys will be conducted and recorded.
  • If any participant has a suspected infectious illness, it will be clearly stated that their information will be exchanged with public health authorities and their participation in the event or meeting will be
    prevented if they will not consent.
  • Tea and coffee and open meals will not be served at the meetings.
  • Hand disinfectant devices are placed in meeting rooms so that they can be easily seen and used by everyone. Social distance rule should be observed during the meeting.
  • When someone is isolated as a suspected COVID-19 case who attended a meeting or event, Centrum Management should be notified.

Car Wash and Valet

  • Valet officers will not drive vehicles throughout the pandemic. The areas the valet officers have indicated can be used for parking.
  • The Car wash service will continue. At the end of each washing, the inside of the vehicle will be disinfected by the cold fogging method.

Suspicious Cases

  • When an employee whose body temperature is checked at the entrance of the plaza and suspected of illness, the individual should proceed to the doctor in the workplace while wearing a mask, and if the suspicious COVID-19 case is confirmed, the affected individual should be separated from other employees and held in the previously specified quarantine area. The Ministry of Health will then be contacted by notifying the respective health institution.
  • Visitors and vendors whose body temperature exceeds 37.8 ° shall not be allowed in the plaza and it should be advised them to consult a healthcare institution.
  • Employees returning from domestic travels should be prevented to start working before having a health check and their health status should be observed during their work.
  • Employees returning from abroad should avoid coming to work and comply with the 14-Day Rule of the Ministry of Health.
  • Employees whose family, friends, relatives, etc. are diagnosed with Covid-19 should consult a health institution and comply with the 14-Day Rule of the Ministry of Health.
  • If there is a suspicion of COVID 19, the workplace employees who contacted this person should be identified, their information should be recorded and the action should be taken following the direction
    of the Provincial / District Health Directorate.
  • Places, where the infected employee worked and touched before leaving the workplace, shall be detected and disinfected.

Links for Coronavirus Information and Tracking: